Istota ludzka oraz jej umysł są nierozerwalną częścią nowoczesności. Wynaleziono wiele urządzeń, które są używane w choćby takim miejsc jak fabryka aut.
Gdy chodzi o bezpieczeństwo połączone z elektrycznością, ciekawym przypadkiem jest pantograf. Używa się go do odbierania prądu z napowietrznej sieci trakcyjnej przez pojazdy szynowe. Można go spostrzec codziennie, kiedy żyjemy w dużym mieście oraz poruszamy się albo jesteśmy w pobliżu przystanków tramwajowych bądź też linii. Pantografy to inaczej nazywane odbieraki prądu.
Możemy wymienić dwa rodzaje odbieraków: górny oraz dolny (szczegółowy opis odbieraków).
Odbieraki górne pierwotnie użyto w tramwajach, bo to w komunikacji miejskiej nastąpi jako pierwszy rozkwit trakcji elektrycznej. Początkowo na wagonach wykorzystywano odbieraki pałąkowe składające się z żerdzi zakończonej rolką. Sprężyna umiejscowiona w fundamencie podnosiła pałąk, przyciskając tym samym rolkę do przewodu jezdnego. Niekorzyścią tego rozwiązania była niedobra współpraca rolki z przewodem zobacz (sprawdź informacje) jezdnym, który często wychodził z rowka rolki, zazwyczaj na zakrętach i rozjazdach. Poza tym omawiana konstrukcja dała szansę na jazdę wyłącznie w jednym kierunku, a przewodzenie energii pomiędzy rolką, a pałąkiem również bywało zawodne. W przypadku wyłączników silnikowych, mnóstwo firm ma w swojej propozycji zespoły napędowe zawierające wyłącznik silnikowy połączony ze stycznikiem i taki moduł zwie się rozrusznikiem silnikowym.